Score 8! op kwaliteit en klanttevredenheid

Wij zijn een adviesbureau met een technische inslag. We meten en rekenen en rapporteren de bevindingen naar de opdrachtgever, al dan niet voorzien van verder advies. En we leveren kwaliteit. Althans, dat vinden wij zelf. Anders zouden we het immers wel anders doen.

Maar af en toe moet je ook even afstand nemen en naar jezelf kijken. Nadenken over kernwaarden, kernkwaliteiten, missie, visie en dergelijke. Dat is voor een techneut even schakelen, een techneut herkent zich beter in steekwoorden zoals objectief, rationeel, cijfers, vakmanschap, pragmatisch, realistisch en orde. Mede daarom hebben we een extern deskundige gevraagd om ons te begeleiden in het nadenken over missie en visie 2020. En als je naar je kwaliteiten en waarden kijkt, ben je uiteindelijk ook benieuwd naar wat de opdrachtgever van ons vindt. En klopt dat met onze ideeën daarover? Vandaar dat we opdrachtgevers hebben benaderd met een aantal open vragen. Dus niet alleen wat doen we goed, maar ook wat kunnen we verbeteren?

Resultaten samengevat

De conclusie is dat de opdrachtgevers gemiddeld zonder meer tevreden zijn. We scoren een 8 uit 10! Daar zijn we erg tevreden en erg blij mee! Uit de reacties blijkt ook dat de opdrachtgevers onze eigen ideeën over kwaliteit en rapportage waarderen.

Een aantal positieve reacties van onze opdrachtgevers:
  • Werk naar volle tevredenheid, alles netjes geregeld, snel, goede communicatie, deskundig.
  • Korte lijnen en samenwerking meer dan goed. Zeer tevreden over het advieswerk en de rapporten zijn van goede kwaliteit. Afspraken worden goed nagekomen, snel antwoord op vragen, etc.
  • Erg tevreden over het traject, contacten erg positief, er werd meegedacht en de houding was oplossingsgericht.
  • Kwaliteit van de rapportages altijd goed, evenals de contacten, de bereikbaarheid en het nakomen van afspraken.
  • Goed, deskundig advies.
  • Deskundigheid, vlot in reageren, denkt ook met de klant mee, dat wordt erg gewaardeerd! De communicatie is duidelijk en helder, ook de kwaliteit van de rapportages.
  • Erg te spreken, ook vanwege goede contacten binnen de provincie. Kwaliteit van de rapportages perfect, communicatie loopt heel erg goed, er wordt snel gereageerd. Sterke punten zijn de adviezen, deskundigheid (vakidioten) en het meedenken.
  • Bak aan kennis over geluidsmetingen, denken mee en kijken breder dan alleen het technische gedeelte.
  • NAA is snel en flexibel. Rapportages duren niet te lang en zijn goed van kwaliteit. Bereikbaarheid adviseurs zonder meer goed.
  • Op de punten kundig, kritisch en onafhankelijk scoort NAA erg hoog. Service gericht, denken goed mee en kwaliteit van het geleverde werk is prima. Rapportages zijn goed en duidelijk evenals de conclusies. Communicatie met adviseurs is zonder meer goed.
  • Hoog kennis niveau, bereikbaarheid, mogelijkheid om op korte termijn te overleggen en snel inspringen op zaken.
  • Kennis van de wetgeving, vergunningen en ervaring ‘hartstikke goed’. Meedenken in oplossingen en van te voren inschatten of die wel of niet afdoende zijn. NAA beschikt over een grote database, dat scheelt weer kosten.
  • Heel goed in klantgerichtheid en een vakkundig advies.
  • Meedenken en kennis van de branche van groot belang, ruime voldoende, communicatie is prima en rapporten zijn van goede kwaliteit.
  • Zeer content. NAA heeft brede kennis, reageren heel snel, zijn slagvaardig, goed voorbereid, denken out of the box, kennis van hun tak van industrie en ze hebben aan een half woord genoeg. Kwaliteit van de rapportages is zonder meer goed. Slaan nooit de plank mis bij prognoses.
Door opdrachtgevers genoemde verbeterpunten:
  • Iets commerciëler, met meer contact met relaties.
  • Meer profileren op vakgebied en betere naamsbekendheid, laat maar zien wat je in huis hebt zonder je op de borst te kloppen.
  • Liever aanpak in quick scan, meedenken in voorfase, met beperkte inzet toch een eerste advies geven.
  • Aandachtspunt misschien dat een 80/20 procent oplossing vaak wel genoeg is, niet altijd gaan voor 100% (onderzoek hinderlijk compressorgeluid).
  • Rapporten zijn prima, zonder meer goed, soms wat langer, is alles nodig, veel tabellen en berekeningen, meer in bijlage opnemen, betere leesbaarheid door opnemen afbeeldingen in tekst, formulering in rapporten belangrijk (hoe vertel ik het mijn moeder).

De verbeterpunten geven aan dat we best wat meer trots op onszelf mogen zijn en dat ook uitdragen. De kwaliteit van de onderzoeken en rapportages is zonder meer goed. Maar de complexe onderzoeken, zoals onderzoek naar laagfrequent geluid, storend compressorgeluid of tonaal geluid, of trillingsmetingen aan complexe installaties, of inrichtingen met diverse bedrijfssituaties, kunnen ook wel in stappen worden gerapporteerd zonder direct antwoord te geven op elk detail.

We blijven uiteraard hoge kwaliteit leveren, maar zullen streven naar nog meer maatwerk. Zo kan bijvoorbeeld een quick scan in bepaalde situaties voor alle partijen een uitstekend product zijn!