Nieuwe huisstijl naa.nl

We zijn jarenlang trots geweest op onze huisstijl. De basis was het NAA logo met de rondjes naar een ontwerp van Edward Houting. Door de jaren heen zijn de lay-out en de kleuren wel veranderd. Het grote logo werd wat minder prominent, de kleurstelling veranderde van alleen blauw naar blauw met diverse oranjetinten. Door het digitaal werken werd het logo minder geschikt, de rondjes passen niet altijd op de pixels van het beeldscherm, waardoor een slordig beeld ontstaat.

Dus zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe huisstijl. Om toch zo dicht mogelijk bij de basis te blijven zijn veel ideeën voorbij gekomen. De rondjes, die de geluidsgolven representeren, in combinatie met diverse logo’s en lettertypes op allerlei manieren. En dan bij voorkeur een logo met een goede herkenbaarheid in combinatie met de bedrijfsnaam.

Uiteindelijk is er gekozen voor een “ballon” waarin het spectrum van geluid is verwerkt in combinatie met een frisse blauwe kleur. Ook de domeinnaam naa.nl is wat prominenter in de huisstijl aanwezig. Deze domeinnaam, afkomstig van het Nederlands Audiovisueel Archief (dat is nu Beeld en Geluid) hebben gekocht en die vervangt het oude naabv.nl. De nieuwe website is online en de nieuwe visitekaartjes en het briefpapier worden inmiddels gebruikt. En langzaam worden ook de rapporten in de nieuwe huisstijl geleverd, maar dat zal wel iets meer tijd gaan vragen.

Het ontwerp van het logo is van Sven Schriever en de verdere lay out is uitgevoerd door Squid Media.